8 דברים שחייבים לדעת לפני שמזמינים חופשה בוילה

נתחיל ונאמר שלצערנו...יש עדיין המון מארחים בוילות ו/או במתחמי נופש שמתייחסים לנושא כעסק ולא כמקצוע.כמובן שאמירה זו היא לא גורפת ומכלילה את כולם...ועדיין נתקלים בפוסטים או בחוות דעת שפשוט "מכתימות" את שאר המארחים בוילות ו/או במתחמי נופש, ופוגעות בשם הטוב של הענף. ריכזנו לכם פה 8 טיפים שחשוב לבדוק ולוודא לפני שמזמינים חופשה בוילה ו/או במתחם נופש.

ושלא יעבדו עליכם:

  1. המוכר הוא הבעלים או משווק?-בעלים יהיה הרבה יותר אמין ובקיא בנתונים,יקפיד לרשום את כל הפרטים הקטנים וירצה לעשות תיאום ציפיות כדי שתגיעו ליום האירוח ולא "יהיו הפתעות והרפתקאות" והאירוח יתחיל על "צד שמאל" עם חיכוכים מיותרים. משווק-יבטיח את העולם ומלואו (הוא מקבל עמלה מהמכירה).בד"כ יבטיח המון וכנראה כשתגיעו יהיו "הפתעות לא נעימות" כי המקום ,ברוב הפעמים, לא יכול לממש אותם.
  2. ברוב מקומות המכבדים את עצמם גובים מקדמה של 10% ביצירת הזמנה...לא מעבר.המקדמה משמשת "כדמי רצינות" כדי שהאורחים יהיו מחויבים להודיע למארחים במקרים של שינויים מצידם לא להחליט חד צדדית לא להגיע ביוםהאירוח ולפגוע כלכלית במקום האירוח.מאד חשוב-לא להשתכנע להשאיר יותר משום סיבה שהיא. מקום המכבד את עצמו לא דורש מקדמה של 50% היום כדי לקבל עוד אחוז הנחה מסויים.לא חסרים המקרים של "נוכלים" שמכרו תאריכים כפולים ו/או מקום האירוח "קיים רק בתמונות".
  3. הכסף לא משקר...מחיר נמוך בצורה משמעותית לפי הסקר שוק שעשיתם בעונות או בחגים....סיכוי גבוה מאד "נפילה"...ראו הוזהרתם!!!
  4. תחזוקה TIP TOP...זה הסוד-לבקש סיור טלפוני LIVE של המקום "באופן ספונטני בלי הכנות מיוחדות" ו/או ביטול ללא קנסות ביום ההגעה במקרה והמקום לא דומה לתמונות מבחינת תחזוקה ראויה.מקום המכבד את עצמו-יסכים.
  5. סוד קטן מאחורי הקלעים....TIME IS MONEY-הזמנות של הדקה ה 90 לא עוזרות להנחה כספית במקרה של וילה....הזמנה מוקדמת של 10 שבועות מראש דווקא כן עוזרת.
  6. קורה,שהזמנתם אירוח וכשהגיע היום המיועד צץ מקרה לא צפוי או אסון במשפחה(חלילה) ונאלצים לבטל ולא להגיע.לפי חוק הגנת הצרכן-יש זכות למארח לגבות את עלות האירוח(ככל שהתאריך יותר קרוב...חוקית-המארח יכול לגבות גם את מלוא הסכום).מה עושים? לבקש להשאיר את עלות "הקנס הכספי" כזיכוי עבור אירוח בתאריך אחר.בד"כ מקומות שמכבדים את עצמם יסכימו לדחות את האירוח לתאריך אחר "והקנס הכספי" שחייבו אותכם, יחשב כמקדמה או כתשלום מלא עבור התאריך החדש.
  7. שימו לב ולא להתבייש לשאול-יש בעיית מעופפים במושבים בעונות מעבר-במיוחד מחורף לאביב.הטבע מתעורר וישנם מעופפים בכמויות חריגות למשך כחודש וחצי בעונת המעבר.איך המתחם מתמודד עם הנושא? האם המתחם מרושת? האם איזור המנגל והבריכה מרושת ואפשר לבלות בחוץ "בלי להילחם בזבובים"?
  8. לקוח חוזר תמיד (99% מהמקרים) יצופר בהנחה...במיוחד אם היה לקוח טוב והשאיר המלצה חמה באתרי הוילות מקומות הפירסום.

אז.....מאחלים חופשה מדהימה